5 września 2011

RÓŻNOŚCI

Nordic Walking – najszybciej rozprzestrzeniająca się aktywność ruchowa na świecie

     Nordic Walking zyskuje coraz większe zainteresowanie również wśród Polaków, a to dzięki prostej do opanowania technice oraz efektom zdrowotnym jakie przynosi uprawianie tej aktywności.

      Już jeden trening wystarczy by w pełni opanować technikę „Aktywnego Marszu” i móc we własnym gronie uprawiać „marsz ku zdrowiu”. Jest dyscypliną nie wymagającą specjalnych umiejętności ani sprzętu. Wystarczy wygodny ubiór i para kijków by zacząć przygodę z Nordic Walking.

      Żadna aktywność ruchowa nie daje nam tyle co Aktywny Marsz. Bez zwiększania odczuwalnego wysiłku Nordic Walking łączy w sobie cechy idealnej aktywności ruchowej dla wszystkich bez względu na wiek, masę ciała i poziom sprawności fizycznej. Jest uprawiany na świeżym powietrzu w kontakcie z naturą.
Zarówno sportowiec jak i osoba zaczynająca dopiero co ćwiczyć znajdą w tej dyscyplinie optymalne rozwiązanie by osiągnąć wytyczone cele.możemy w sposób efektywny poprawić swoją kondycję, pozbyć się zbędnych kilogramów i nie obciążać przy tym stawów i kręgosłupa!

     Dzięki użyciu kijów aktywujemy 90% mięśni naszego ciała zwiększając tym samym wydatek energetyczny. Kije pozwalają na utrzymanie środka ciężkości ciała w optymalnym położeniu podczas chodu, co odgrywa istotną rolę w zapobieganiu wielu dysfunkcjom narządu ruchu oraz ułatwia rehabilitację ruchową.

      Ponadto badania wykazały, że ruchomość górnego odcinka kręgosłupa oraz napięcia w okolicy barków zostały złagodzone dzięki uprawianiu Nordic Walking.
Poprzez użycie kijów zyskujemy dodatkowy napęd, ale również stabilną, prawidłową postawę i pewność marszu na trudnych i śliskich nawierzchniach.

     Jak każda aktywność, również Aktywny Marsz aby przynosił efekty, musi być poparty prawidłową techniką. Istotną rolę odgrywa także odpowiednio dobrany sprzęt, dlatego dobrze jest pierwsze kroki stawiać pod okiem instruktorów Nordic Walking. Prowadzący zajęcia podpowiedzą jakie kije są najodpowiedniejsze oraz nauczą prawidłowej techniki chodu nordic walking.

Małgorzata Goły i Tomasz Adamczyk

 

Nordic Walking to świetny sport dla kobiet w ciąży!

    Ciąża to czas, w którym przyszła mama powinna szczególnie zwracać uwagę na siebie i swojego dzidziusia, nie rezygnując przy tym z ćwiczeń.

 Nordic Walking jest świetnym sposobem nie tylko na utrzymanie odpowiedniej sprawności fizycznej, ale także przeciwdziała częstym w czasie ciąży bólom pleców czy skurczom łydek.

  Nordic walking pozwala kobietom w ciąży – bez szkody dla dziecka – zachować kondycję i aktywność fizyczną sprzed ciąży, a nawet w łagodny sposób zwiększyć wydolność organizmu.

  Technika nordic walking to maszerowanie równym krokiem z jednoczesnym wbijaniem kijów. Specyficzny ruch, angażujący ok. 85% naszych mięśni, sprawia, że wzmacniane są zarówno górne, jak i dolne partie ciała. Nordic walking mogą uprawiać przez cały rok osoby w różnym wieku i o różnej kondycji fizycznej.
To niemal naturalna forma ruchu – ani mama, ani dziecko nie są narażone na upadki, czy kontuzje. Tempo treningu dostosowane jest do potrzeb i możliwości obojga, a wstęp (rozgrzanie stawów i mięśni) oraz jego zakończenie (rozciąganie) dodatkowo poprawiają kondycję mamy, tak bardzo potrzebną do późniejszego porodu

  Dzięki kijkom („dodatkowa para nóg”) odciążony zostaje kręgosłup, rozluźnia się okolica szyi i barków, poprawia się też ruchomość stawów krzyżowo-biodrowych (szczególnie mocno obciążonych u przyszłych mam). Podczas regularnych treningów ustępują bóle bioder i kręgosłupa.

  Dodatkowym plusem treningów nordic walking jest świeże powietrze. Podczas aktywnego marszu z kijkami oddychamy głęboko, ale łagodnie – dotleniamy zarówno siebie jak i dziecko. Regularny rytm kroków przyszłej mamy uspakaja dziecko w jej brzuchu, a wydłużony chód i zaangażowane ręce powodują rozciągnięcie i wzmocnienie niemal wszystkich partii ciała.
To wszystko bardzo pomaga później w maratonie, jakim dla organizmu przyszłej mamy jest poród.

  Do treningu nordic walking potrzebne jest tylko wygodne obuwie (najlepiej sportowe, ale można też maszerować np. w sandałach), dostosowany do warunków pogodowych, nie krępujący ruchów strój oraz para kijków nordic walking.

 Kije powinny mieć odpowiednio wyprofilowane uchwyty, specjalne rękawiczki, zaostrzone groty na końcach oraz powinny dobrze amortyzować drgania wywołane uderzaniem o podłoże. Dobre kije to wydatek rzędu 200–500 zł, ale można je też zwykle wypożyczyć u instruktora NW.

Sandra i Tomasz Adamczyk
21 – 22.06.2014 – nie ma zajęć

Przypominamy, że w sobotę i niedzielę 21-22.06.2014 wszystkie zajęcia zostały odwołane.

Całkiem prywatnie jedziemy relaksować się z kijkami w rejony Turbacza :)

29.06.2014 zajęcia odbywają się normalnie wg planu.

Pozdrawiamy!

Sandra i Tomek

NOWE zajęcia na sali!

Już w przyszłym tygodniu ruszmy z nowymi zajęciami na sali!

Tym razem proponujemy Wam trening ogólnorozwojowy ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej „wrażliwych” partii – mięśni brzucha, pośladków i ud.
Żadnych pląsów w rytm muzyki – tylko porządne kształtowanie ciałka.
Całość zakończymy solidnym stretchingiem.
Zapraszamy na zajęcia we wtorki i czwartki o godz. 19.00
Więcej informacji udziela telefonicznie Tomek :)
ZAPRASZAMY!

UWAGA! Grupa czwartkowa na razie zawieszona – zbieramy zapisy :)

Zmiany w grafiku zajęć :)

Więcej informacji w zakładce Zajęcia,
Zapraszamy!